
 

 

Claim No:  SCCH No. 460069 

 

IN THE SMALL CLAIMS COURT OF NOVA SCOTIA 
Citation: TNT Teens Now Talk Magazine Publishing Inc. v. HFX 
Broadcasting Inc., 2017 NSSM 40 

 
BETWEEN: 

 

TNT TEENS NOW TALK MAGAZINE PUBLISHING INC. 
Claimant 

 

- and - 
 

 

HFX BROADCASTING INC., 
(incorrectly described as Evanov Communications Inc.) 

Defendant 
 
 
 
 

 

REASONS FOR DECISION 
 

 

 

BEFORE 

 
Eric K. Slone, Adjudicator 

 
Hearing held at Halifax, Nova Scotia on July 13, 2017 

Decision rendered on July 25, 2017 

 
APPEARANCES 

 
For the Claimant Sara Nicholson, Counsel 

Kathleen Mitchell, Student 

 
For the Defendant Thang Nguyen 

Counsel 



 

 

-1- 
 

BY THE COURT: 
 

[1] The Claimant publishes a magazine and operates a website, written by 

and for teens. It was founded in 2004 by Jessica Bowden, who testified on 

behalf of the Claimant. 

 

[2] Evanov Communications Inc. is a large media company that owns a 

number of radio stations including CKHZ which broadcasts on the frequency 

103.5, which station is directly operated by HFX Broadcasting Inc., an Ontario 

company registered to operate in Nova Scotia. The parties agree that this case 

ought to have been brought against HFX Broadcasting Inc., rather than against 

Evanov, and at trial an order was granted amending the style of cause to reflect 

the proper Defendant. This decision and the resulting order will reflect the new 

style of cause. 

 

[3] For sake of the narrative I will simply refer to “the Defendant” or the “radio 

station.” 

 

[4] Off and on for about ten years, the Claimant and the Defendant have had 

a business arrangement that included several elements: 

 

a. The Claimant would obtain a number (most recently 225) 30-second 

radio spots on the Defendant’s radio station, promoting it generally, 

but with a concentration on the fall “XPO,” a 2-day Trade Show-type 

event held at the Halifax Forum which brings teens, their parents 

and teachers together for a major celebration of youth culture,  

music etc. 



 

 

-2- 
 

b. The radio station would receive a large print ad in the quarterly TTN 

magazine and feature prominently on the TTN website. 

 

c. The radio station would have a remote unit broadcasting live from 

the XPO. 

 

[5] The claim seeks damages, or a refund in the approximate amount of 

$2,800.00, for money paid in 2015 after the radio station changed its music 

format from “Energy” pop to “Hot Country,” after which the Claimant no longer 

believed that this format was a fit with the teen audience served by the Claimant, 

and says that it was forced to switch its advertising relationship to a different 

radio station. 

 

[6] The transaction in each of the relevant years has been substantially a 

barter arrangement, where no monetary value was ascribed to most of the 

mutually exchanged advertising, although in every year there has been a certain 

amount of money paid by the Claimant to the radio station. The documents 

introduced at the trial only go back as far as 2012, which appears to have been 

the year that the relationship resumed after a hiatus of several years. 

 

[7] Ms. Bowden testified that it has always been her understanding that the 

money that the Claimant paid to the Defendant was to offset the cost of the 

remote booth set up at the XPO. In 2012, the amount of money that exchanged 

hands was $1,500.00 plus HST. 

 

[8] The documentation introduced at the hearing for each of the years 2012, 

2014 and 2015 consists of a so-called “Contra Letter of Agreement,” an 



 

 

-3- 
 

Attachment A which lists in point form some of the items being exchanged, a set 

of Terms and Conditions, and two so-called “Contracts” - one of which is more 

like an invoice for the money part of the deal. 

 

[9] There is also some email communication which is relevant to the issues. 
 

 
[10] The documents for 2012 support Ms. Bowden’s view that the money paid 

was for the remote at the XPO. The so-called Contract (which resembles an 

invoice) refers to a “2 X 4 HOUR PROMOTIONAL PRESENCE ENERGY 

VEHICLE LOCATION NOV 21 22, 2012" and attaches a $1,500.00 value to it. 

This is the invoice that the Claimant paid. 

 

[11] No documents from 2013 appear to have survived. In the similar 

documents for 2014 and 2015, the invoice document ascribes monetary value - 

not to the remote - but to some of the radio spots.  In 2014, the sum of 

$2,200.00 plus HST is attached to 10 spots between September 29 and October 

26 of that year.  In 2015, the sum of $2,394.80 is linked to 40 spots during 

August of that year. 

 

[12] It is an important issue for this case to determine what the cash payment 

represented. The Defendant argues that it is clear - that the payment was for 

radio ads, rather than for the remote. Ms. Bowden says that her understanding 

was that it was for the remote. 

 

[13] The documentation is only part of the total contract between the parties. 

No one document purports to capture all of what is involved in the relationship. 

It is clear from the evidence that there were verbal understandings that 



 

 

-4- 
 

supplemented or even overrode the documents that were created. This creates 

ambiguity which oral evidence and past practice can help to resolve. 

 

[14] In 2015, which was the year that the relationship ended, the station (once 

again) insisted on its money up front as part of the bargain. On July 23, 2015, 

Account Executive Mark Larsen (who did not testify) wrote an email to Ms. 

Bowden saying “I was double checking to see if we can run the Credit Card 

today for the Remote Broadcast, you mentioned your accountant would give you 

approval after July 22.”  Approval was granted and the Claimant’s credit card 

was charged $2,754.02. 

 

[15] The invoice later issued by the Defendant attributed the money to 40 radio 

spots. Ms. Bowden testified that she signed the document, but did not look too 

closely at it. She stood by her understanding that the money related to the 

remote broadcast. 

 

[16] I am persuaded that the contract between the parties, taken as a whole, 

was to have the monetary payment offset the remote broadcast. The only 

evidence to the contrary would be the two invoices in 2014 and 2015 which 

attributed money to spots. 

 

[17] But even this evidence is equivocal. The 2014 invoice attributed the 

payment to 10 spots. There is simply no way that 10 spots would have been 

worth $2,200.00. In fact, the evidence was that radio spots typically cost $50.00 

for 30 seconds. The best explanation for why $2,200.00 would appear to be 

charged for only 10 spots is that the station chose how to attribute the payment 

for its internal, accounting purposes, and did not do so consistently from year to 



 

 

-5- 
 

year. The amount attributed to 40 spots in 2015 is closer to their real value, but 

is not an exact match, either. This reinforces my view that the attribution of 

payment for spots was an internal, accounting preference only, and not a 

reflection of the actual agreement. 

 

[18] As such, the credit card payment made in July 2015 was in essence a 

payment in advance for the remote which was to happen in November of that 

year. That is how the Defendant’s own employee (Larsen) characterized it at the 

time, and it was how the Claimant understood it. 

 

[19] In September of 2015, the station made a decision to change formats. 

What had been a station playing top 40 pop and dance hits, under the catch 

phrase “Energy 103.5” became “Hot Country 103.5" playing contemporary 

country songs. This was a corporate decision to try to attract a greater 

listenership. 

 

[20] The station only informed its advertisers and partners (such as the 

Claimant) after the format came into effect. Indeed, Ms. Bowden was called into 

a meeting a few days after the format change, the sole apparent purpose of 

which was to try and convince her that nothing had changed that would affect 

the relationship. 

 

[21] Ms. Bowden believed otherwise, and was alarmed. She had deliberately 

partnered with a station that played the type of music that she understood teens 

listen to. Despite the station’s insistence that hot country music would appeal to 

the younger demographic - and they had statistics to back up the assertion - Ms. 



 

 

-6- 
 

Bowden was convinced that she needed to replace the Defendant with a more 

suitable station to run ads and have the remote broadcast at the upcoming XPO. 

 

[22] Coincidentally, the cost for a new radio station to do a remote broadcast 

and run spots was approximately $2,800.00. 

 

Legal theory of liability 
 

 
[23] The Claimant says that the Defendant breached the contract by changing 

its format. The Defendant denies that there was any breach, and in fact says 

that nothing of substance changed since the new format would have equal 

appeal to the teen demographic. 

 

[24] On the latter point, I disagree with the Defendant.  It is not for the 

Defendant to second-guess Ms. Bowden’s assessment of what is appealing to 

the teens that her organization serves. Hot country may, in fact, attract a certain 

number of teens as listeners, but is it the same teens that are interested in TTN? 

There is no evidence that teens’ music tastes are monolithic.  I trust the 

Claimant, and Ms. Bowden in particular, to understand what type of music 

appeals to her constituency. 

 

[25] In the result, in September 2015 the Defendant ceased to be the station 

that fit the needs of the Claimant. 

 

[26] From a legal standpoint, I believe that the theory that best describes what 

occurred is frustration of contract.  The Defendant could no longer deliver what 



 

 

-7- 
 

had been promised to the Claimant, through no fault of its own making, but 

simply because it ceased to be the radio station that it had previously been. 

 

[27] I do not find any of the authorities cited by the parties to be of any help. 

This case is easily disposed of with reference to basic legal principles. 

 

[28] In the case of contract frustration, the party who has paid money for 

something that the other party can no longer deliver is entitled to a refund of 

what it has paid. In this case, the Claimant paid $2,754.02 for the remote at its 

upcoming XPO.  It is entitled to a refund. 

 

[29] It is true that as part of the larger contract the Defendant had run some 

radio spots. By the same token, it had received ads in the Claimant’s magazine 

and on the Claimant’s website. These were barter items, and no money was 

involved, and none should figure into the accounting between the parties. There 

is no way to place a value on what each party had provided to the other, as the 

parties themselves never sought to value these items. 

 

[30] The Claimant will have a judgment for $2,754.02 and is also entitled to its 

costs of $99.70 to issue the claim plus $99.00 to serve it. 

 

Eric K. Slone, Adjudicator 


	IN THE SMALL CLAIMS COURT OF NOVA SCOTIA
	Citation: TNT Teens Now Talk Magazine Publishing Inc. v. HFX Broadcasting Inc., 2017 NSSM 40
	REASONS FOR DECISION
	BEFORE
	APPEARANCES
	BY THE COURT:
	Legal theory of liability
	Eric K. Slone, Adjudicator


